Tuesday 4 December 2012

Sedutan Cerpen Terbaru~ Awak, kita tak nak kahwin awak!!

Mampukah enggang dan pipit bermadu kasih?Mampukah ikatan perkahwinan yang mengejut serta dipaksa ini  kekal selama-lamanya?,

Nana Idrdhayu, seorang gadis miskin yang berumur 19 tahun.Nana terpaksa melupakan hasratnya untuk menjejak kaki ke Universiti bukan kerana keputusan spm tetapi keadaan keluarga yang serba miskin itu.Demi menunaika hasrat arwah ayahnya ,Nana berusaha keras untuk mengumpul duit supaya dapt menampung kos universiti adik-adiknya.Namun,tiba-tiba ibunya menyampaikan berita bahawa dia akan dinikahkan dengan seorang lelaki yang tidak dikenali itu kerana telah diwasiatkan oleh ayah nana bersama majikannya dahulu,Tan Sri Henry Hamdan. Nana tidak dapat menolak permintaan ibunya kerana dijanjikan jika nana bersetuju menikahi anak Tan Sri Herny Hamdan, segala kos keluarga serta kos pelajaran adik-adiknya akan ditampung.Dalam kesulitan yang dialaminya sekarang nana berasa peluang ini amat bagus untuknya bagi menyelamatkan keluarganya.Namun,mampu Nana bahagia?
   
Evan Raefal Tan Sri HH-Jejaka kacak dan arrogant.Malah juga terkenal dengan sikap  kasonovanya.Apabila ayahnya menyampaikan permintaannya , Evan bagai terhempap batu besar.Namun apabila ayahnya ugutnya bahawa dia tidak akan dapat  walaupun sesen daripada hartanya jika membantah ayahnya.Evan dilema.Namun dengan hasutan teman wanitanya. Lyda supaya mengahwini gadis kampung itu bagi mengaburi mata ayahnya dan menceraikan gadis kampung itu selepas mendapat harta ayahnya.

Namun begitu, ikatan perkahwinan ini tidak disangka bahawa dapat mengubah sikap Evan.Apabila baru mereka hendak bahagia tiba-tiba mereka mengalami dugaan.Mampukah mereka bertahan? Mampukah mereka mengekalkan ikatan sah itu?Mampukah kuasa cinta yang direstui Yang Maha Esa itu  mampu  mengatasi segala dugaan mereka?
Nantikan cerpen saya !!!1
Macam mana okay tak? bagi komen ye? baru saya nak upload cerita kalau tak memanglah saya mcm takde semangt nk uplod ye? ttmksh mnyk2!!!!!!!

7 comments:

  1. cuba tukar kpd tajuk yg lbh menarik.cerita bagus n gud luck 4 yr interest in writing

    ReplyDelete
  2. Yea okok ada cdgn tak? sbb takde idea nak bagi tajuk ape

    ReplyDelete
  3. Nice story..ada dua tiga part yang perlu diperbetulkan lagi..KEEP IT UP K..mybe boleh bagi tajuk CINTA MULA HADIR..cadangan saja..hehe.. >.<

    ReplyDelete
  4. Eh thnks byk2!!! cadangan anda akan saya fikirkan sbb best jugak!

    ReplyDelete